مهربانم تسلیت

 

عباس انصاری مهربانی  از تکنسین و کارشناسان  مرکز فوریت های پزشکی شهرستان سراب (مرکز اورژانس 115 مهربان) بعد از یک دوره سخت بیماری ناشی از کرونا به شهادت رسید و عنوان اولین شهید مدافع سلامت اورژانس آذربایجان شرقی در خط مقدم مبارزه با کرونا را نصیب خود کرد.

 

شهادت هنر مردان خداست.

ایستادن پای وطن مرد میخواهد .

 مهربانم تسلیت

 

 

 

 

اورژانس استان آذربایجانشرقی ، اولین شهید مدافع سلامت اش را تقدیم کرد.

 

 

خداوند متعال در آیه 23 سوره احزاب چنین می فرماید: در میان مؤمنان مردانی هستند که صادقانه بر سر عهد خود با خدا ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

سخن گفتن و قلم زدن در فراق  انسانی که مصداق عینی آیه 23 سوره احزاب می باشد چنان دشوار است که باید خون گریست تا حقیقت موضوع  بر قلم و زبان جاری شود.

درست از یک ماه پیش ( هفدهم فروردین ماه یکهزار و سیصد و نود و نه ) که  جوان رعنا ، مودب ، دلسوز  و ایثارگر شهرمان ،  عباس عزیز به کما رفته بود ، این کما رفتن تنها ویژه ایشان نبود بلکه شهر مهربان نیز به نوعی به همراه ایشان به کما رفته بود ، چرا که صرفاً  عباس یک شخصیت حقیقی یا حقوقی خاص نبود ، بلکه یک ملت بود که همیشه ایام ، دلسوزانه در خدمت به همنوعانش خستگی ناپذیر و ایثارگرانه تلاش می کرد و با ایثارگری و مجاهدت خویش ، خستگی را خسته کرده بود.

عباس ، ماموریتهای بسیار دشواری را پشت سرگذاشته بود و به مدد الهی از تمامی ماموریتها و آزمونها سربلند بیرون آمده بود چه ماموریتهای کاری اداری و چه ماموریتهای کاری انسانی.

سابقه نداشت که تلفن عباس عزیز برای یک لحظه خاموش باشد مگر در ایام اخیر که بیماری امانش را بریده و اجازه پاسخگویی را از ایشان سلب کرده بود.

تلفن اش 24 ساعته پاسخگو بود و فرقی نداشت که تماس از کجاست و تماس گیرنده چه کسی است و پست خط چه کسی می باشد ،  همیشه آماده خدمت بود و خانواده اش هم با این موضوع با ایثار و از خود گذشتگی ، کنار آمده بودند و آنها نیز ایشان را در این موضوع همراهی نموده و پشتیبانش بودند . شاید در نصف شب فردی که در خانواده اش بیمار داشت ، برای بیدار نمودن برادرش برای اعلام خبر بیماری پدر ، مادرش و یا دیگر اقوام اش  به نوعی رو در واسی و  استرس داشت ولی  تماس با عباس عزیز ، برای کمک خواستن از ایشان ، برای هیچکس کمترین معذوریتی وجود نداشت چرا که عباس عزیز جوری تربیت یافته بود که وقف مردم و جامعه اش شده بود و این موضوع برای همگان ثابت شده بود و در واقع بعد از هر خدمتی که به مردم می کرد به جای آنکه منتظر تشکر طرف مقابل باشد از دعوت کننده اش تشکر می کرد که فرصت خدمت برای او فراهم آورده است و عشق می کرد که به مردم خدمت می کرد و این روحیه باعث شده بود که همه مردم عاشقانه دوست اش داشته باشند و خصوصاً اینکه ایشان از  خدمت به اقشار ضعیف جامعه بیشتر خوشحال می شد و بیشتر اظهار رضایت می کرد و  در بسیاری از مواقع با هزینه شخصی خود وسایل مورد نیاز را تهیه و مورد استفاده قرار می داد و علاوه بر نگرفتن هزینه از بابت وسایل مورد استفاده اش ،  هیچوقت بابت این کارهایش حق الزحمه ای هم از هیچکس تحت هیچ شرایطی دریافت نمی کرد و تقدیر در نهایت بر آن شد  که  حق الزحمه تمام خدماتش را خداوند متعال با شهادتش پاسخ دهد.

در هفدهمین روز از دومین فصل بهار ، دیگر بهار برای اهالی مهربان و همه کسانی که کوچکترین آشنایی با آقای عباس عزیز داشتند دیگر هیچگونه زیبایی و طراوت ندارد ، چرا که زیباترین و خوشبوترین  گل شهرمان ، به فیض شهادت نائل آمده است

عباس عزیز شهید سلامت شهرمان و جامعه سلامت شهرستان سراب ، در تمامی سالهای عمر پر خیر و برکتش به مردم خدمت نمود و کوچکترین کوتاهی در انجام رسالت و تعهدی که به مردم داشت از خود بروز نداد و مردانه و استوار ذره ای سستی در راه خدمت به مردم از خود نشان نداد و اگرچه خداوند به خاطر تمامی لیاقت ها و شایستگی هایش ، او را به اوج افتخار رسانده بود ، پاداش اش را با شهادت در راه خدمت به مردم داد.

تقدیر الهی ، سرنوشت عباس انصاری عزیز را با شهادت رقم زد و شهادت ایشان ، شهرمان را در ماتمی عظیم فرو برد ، مگر می شود عباس عزیز را شناخت و در شهادت اش خون نگریست.

مگر ضایعه فقدان این شهید عزیز براحتی  جبران شدنی است ، از یاد نمی بریم که در برخی ماموریتها که ایشان اعزام می شدند و در جریان ماموریت محوله  از نزدیک فوت یک شهروند را در حادثه ای را مشاهده می کردند با  تمام  توان و تا آخرین لحظه هم تلاش و کوشش برای نجات فرد حادثه را انجام می داد و هم بیشتر از عزیزترین فرد آن شخص ، برایش خون می گریست و این صحنه ها و لحظاتی ، اتفاقاتی نیستند که براحتی از حافظه اهالی قدرشناس مهربان و همه افرادی که عباس را می شناختند فراموش شود.

ضایعه فقدان عباس عزیز به هیچوجه جبران شدنی نیست و تنها شهادت ایشان تسکین بخش قلوب داغداران دوستداران و همشهریان ایشان خواهد بود.

امروز تنها خانواده و منسوبین شهید عباس انصاری ، عزادار در فقدان این انسان شایسته و ایثارگر نیست بلکه عموم اهالی شهر و منطقه مهربان و همه کسانی که کوچکترین آشنائی با ایشان دارند داغدار در غم از دست دادن این جوان برومند و شایسته هستند چرا که  عباس هم دلسوز خانواده بود هم دلسوز جامعه. هم سنگ صبور اقوام بود و هم سنگ صبور بیماران.

عباس عزیز هم در دوران حیات پر خیر و برکت شان برای مهربان افتخار بود و هم با نثار جان خویش در راه خدمت به بیماران و رسیدن به فیض بزرگ شهادت هم برای هم شهرش و هم برای نظام سلامت مایه افتخار گردید.

عباس عزیز با شهادت خود پاداش شایستگی ها و تمام خدمت هایش را با افتخار دریافت نمود ولی در مقابل هزاران نفر را ماتم زده کرد و شهری را سیاهپوش نمود و داغی بزرگ بر دل همه آنهایی که افتخار آشنائی و دوستی با ایشان داشتند برجا گذاشت.

از خداوند متعال مسئلت می نماییم که به حرمت شهید این ماه ، حضرت امام علی (ع) روح بزرگ و ملکوتی شهید عزیزمان آقای عباس انصاری را با شهدای عزیز کربلا و سردار دلها شهید سردار حاج قاسم سلیمانی محشور نماید و به فرزند عزیز ، خانواده محترم و تمامی بستگان ، اقوام و همه عزیزانی که در فراق شهادت ایشان عزادار و ماتم زده هستند صبر جمیل و قوت قلب عطاء نماید.

ضمناً شهادت شهید پرافتخارمان آقای عباس انصاری را خدمت همکاران ایشان در اورژانس 115 مهربان و اداره حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان سراب  ، مرکز بهداشتی و درمانی مهربان و جامعه پزشکی و نظام سلامت شهرستان سراب و بویژه ریاست دانشکده علوم پزشکی شهرستان سراب  دکتر اکبر نادی ،  معاونین ستادی و همکاران ایشان در بخش های بهداشتی و درمانی شهرستان سراب که یکی از دلسوزترین ، صادق ترین ، متعهدترین  و سختکوش ترین همکار خود را از دست دادند ، تسلیت عرض نموده و امیدواریم که این عزیزان در خدمت صادقانه به مردم همواره موفق و سلامت باشند.

بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران ، گز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران

روح اش شاد و یادش گرامی .

 

لازم بذکر است که عباس انصاری کارمند اورژانس 115 مهربان که در راه خدمت به بیماران به بیماری کرونا مبتلا شده بود پس از 32 روز بستری شدن در بیمارستان امام خمینی (ره) سراب و بیمارستان امام رضا (ع) تبریز ، دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست.

عباس انصاری اهل شهر مهربان بود و از ایشان یک فرزند پسر به یادگار مانده است.

 

قاسم وفادار مهربانی / خبرنگار / 17/2/99