بدنبال انتقال دانش آموزان پایه های چهارم ، پنجم و ششم مدارس ابتدائی  آزادی و عفت مهربان به مدارس هفتم تیر و سمیه مهربان صورت گرفت :

 اعتراض اولیاء و انجمن اولیاء و مربیان مدارس آزادی و عفت به جا بجایی دانش آموزان این 2 مدرسه

                    

اهمیت مدرسه آزادی در مهربان کمتر از مدرسه امیر خیزی در تبریز نیست ؟!

 

مدیر محترم روابط عمومی اداره کل استان آذربایجانشرقی لطفاً پاسخ دهید:  آیا منطقه مهربان بعنوان پایلوت استانی اجرای شیوه نامه چارچوب ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی  در سطح مناطق استان انتخاب شده  است؟!

 

     به گزارش  پایگاه خبری مهربان خبرلری ، اولیا ء و اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس ابتدائی آزادی و عفت شهر مهربان با تجمع در محل بخشداری مهربان  ، اعتراض خود را به جابجایی دانش آموزان این 2 مدرسه و انتقال کلاسهای پایه های چهارم ، پنجم و ششم ابتدائی این مدارس به مدارس  هفتم تیر و سمیه مهربان اعلام نمودند .

محمدرضا ملکی رئیس آموزش و پرورش منطقه مهربان در اولین ساعات روز دوشنبه و در اولین روز انتقال دانش آموزان کلاسهای پایه های چهارم ,  پنجم ، ششم این مدارس به مدارس هفتم تیر و سمیه شهر مهربان با حضور در جمع  انجمن اولیاء و مربیان و  اولیای دانش آموزان  این مدارس که     معترض شدید   این جابجایی ها بودند ، دلایل این جابجایی را تشریح کرده بود که بدلیل قانع نشدن اولیاء ، ادامه اعتراض به تجمع در محل  بخشدار ی  مهربان    منتهی گردید و محمدآذرهوا بخشدار مهربان با حضور در جمع اولیای دانش آموزان که معترض موضوع بودند با شنیدن دلایل  اعتراض آنها و  همچنین شنیدن دلایل جابجایی دانش آموزان از  زبان محمدرضا ملکی رئیس آموزش و پرورش منطقه مهربان و معاونین ستادی ایشان ،   قول داد که از طریق مجاری قانونی و اداری از طریق مدیریت استانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی با تمام توان پیگیر موضوع باشند.



           

دلایل مخالفت اولیاء دانش آموزان و اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس آزادی و عفت برای ادغام دانش آموزان پایه های چهارم ، پنجم و ششم این 2 مدرسه در مدارس هفتم تیر و سمیه مهربان


1-با توجه به گذشت یکماه از  سال تحصیلی 96-95 ، این زمان بد ترین زمان ممکن برای ادغام دانش آموزان مدارس فوق الذکر می باشد و قطعاً دانش آموزان در ایام باقیمانده از سال تحصیلی در حکم میهمان در مدارس انتقال یافته خواهند بود .

2-بعد مسافت مدرسه آزادی با مدرسه هفتم تیر و مدرسه عفت با مدرسه سمیه مهربان به خوبی بیانگر این واقعیت است که ایام سختی بویژه در فصل زمستان در انتظار دانش آموزان می باشد و این مهم دغدغه های زیادی را برای خانواده ها ایجاد کرده است و  حفظ سلامتی دانش آموزان فعلاً مقدم بر کیفیت تحصیلی  آنها شده است.

3-برنامه ریزی صورت گرفته در سالهای گذشته برای از بین بردن فاصله طبقاتی در بین دانش آموزان لااقل در سطح مدرسه در مدرسه آزادی با این ادغام از بین خواهد رفت و مجدداً دانش آموزان خانواده های آسیب پذیر از لحاظ روحی بخاطر شرایط پوششی فرزندان خود در مقاسیه با دانش آموزان مدرسه هفتم تیر ضربات روحی زیادی را متحمل خواهند شد.

4-فدا کردن حدود 100 نفر  دانش آموز بخاطر کمی آمار  حدود 10  نفر دانش آموز  ظلم بزرگی در حق دانش آموزان است و حداقل انتظار ، رعایت عدالت است که با انتقال 10 نفر دانش آموز  از مدارس هفتم تیر و سمیه مهربان این مشکل را برطرف نمایند.

4- باتوجه به امکانات مدرسه آزادی مهربان مختلط نمودن دانش آموزان پایه های اول ، دوم و سوم به هیچ وجه مورد قبول و رضایت خانواده ها نمی باشد.

  اولیای دانش آموزان و اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدرسه آزادی مهربان معتقد هستند که  دستگاه تعلیم و تربیت ، هویت مدرسه آزادی را در نظر گرفته و مدرسه ای را که حدود 70 سال قدمت دارد براحتی فدای کمی آمار چند نفر دانش آموز نکنند و اعلام آمادگی خیرین دانش آموخته در این مدرسه برای نوسازی و مقاوم سازی این مدرسه نشات گرفته از علاقه مندی آنها به حفظ هویت و تاریخ مدرسه ای است که سالها با میز و نیمکت آنها انس گرفته و لحظات فراموش نشدنی از این مدرسه با خود همیشه به یادگار دارند و اهمیت این مدرسه برای اهالی شهر مهربان و بویژه اهالی محل کمتر از اهمیت مدرسه امیر خیزی تبریز برای شهر تبریز نیست و حفظ هویت مدرسه آزادی در هر حالتی از ضروریات اجتناب ناپذیر است . 

اولیای حاضر در جلسه حفظ شرایط تحصیلی در مدارس آزادی و عفت مهربان همانند سال تحصیلی 95-94 را خواستار گردیده و مخالفت و نارضایتی شدید خود را از وضعیت بوجود اعلام نموده و درخواست بازگشت به شرایط شروع سال تحصیلی را با کیفیت سابق را نمودند  و اظهار امیدواری نمودند که این خواسته  اولیاء و اعضای  انجمن اولیاء و مربیان  این مدرسه با درایت و مدیریت شایسته مسئولین محترم  تحقق یافته و دانش آموزان این 2 مدرسه از بلاتکلیفی پیش آمده نجات یابند

. 

و چند سوال از مدیریت محترم روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی که با توجه به وظیفه ذاتی روابط عمومی امیدواریم پاسخگو باشند:


1-    آیا آموز ش و پرورش منطقه مهربان بعنوان پایلوت استانی اجرای شیوه نامه چارچوب ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی  در سطح مناطق استان انتخاب شده  است

2-    آیا در اختصاص ردیف اعتبار برای احداث استخر شنا ، آموزش و پرورش منطقه مهربان همانند ساماندهی مدارس و پایه های درسی در اولویت بوده است و اگر چنین است پس چرا مهربان فاقد استخر شنای دانش آموزی است ؟

3-     توجه داشته باشید همانقدر که مدرسه امیر خیزی در تبریز قدمت و اهمیت دارد ، مدرسه آزادی نیز با توجه به قدمت دیرینه اش ارزش و اهمیت زیادی برای اهالی و بویژه اهالی محل دارد.

  



دلایل مخالفت