وقت نیوز - امام جمعه مهربان امروز درخطبه های نماز جمعه ضمن قدردانی از حضور مردم در آیین های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام ره بر عهد و پیمان مردم با آرمان ها آن امام راحل تاکید کردند.

 

کد خبر: 1012494

 

 

تاریخ انتشار: 1394/03/15 21:03

 
چاپ خبر
ارسال

وقت نیوز - امام جمعه مهربان امروز درخطبه های نماز جمعه ضمن قدردانی از حضور مردم در آیین های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام ره بر عهد و پیمان مردم با آرمان ها آن امام راحل تاکید کردند.

به گزارش وقت نیوز  از مهربان  ، حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی  با اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری در آیین بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: یکی از محورهای مهم فرمایشات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ، پرداختن به شخصیت ایشان بود که تحقق مضمون آیات قرآنی است که هم جهاد بیرونی در بعد سیاسی ، اجتماعی و فکری داشتند  و هم جهاد درونی .

وی یکی دیگر از ویژگی های بارز حضرت امام (ره) را به روز بودن حضرت امام (ره) عنوان کرد و افزودند: حضرت امام خمینی (ره) برای مشکلات تمامی کشورها راه حل عملی ارائه   می کردند و در نظر و عمل نظریه پردازی داشتند .

امام جمعه مهربان با گرامیداشت روزجهانی محیط زیست تصریح کرد: حفظ محیط زیست هم یک اصل انسانی و هم یک اصل اسلامی است و محیط زیست بعنوان امانتی در هر نسل است که باید به نسل بعد منتقل شود .

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی درارتباط با 18 خرداد آغاز دهه بهداشت و نکوداشت مساجد گفت :  مومنین و مومنات همانطوری که در آستانه عید نوروز منازل خود را آماده پذیرایی می کنند، انتظار می رود که در عید رمضان نیز ، مساجد را آماده پذیرایی از میهمانان الهی بنمانید ، چرا که ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله است .

امام جمعه مهربان با اشاره به  19 خرداد رو ز جهانی صنایع دستی ، این روز را به تمامی بانوان زحمتکش بخش مهربان تبریک گفت و از زحمات آنها در راستای کمک به اقتصاد خانواده ها تقدیر و تشکر کرد .

خطیب جمعه مهربان افزود:  امروز در سایه زحمات بانوان زحمتکش و هنرمند مهربانی فرش دستباف مهربان بعنوان نگین صنایع دستی منطقه در داخل و خارج از کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است که انتظار می رود با حمایت بیشتر مسئولین ، فرش دستباف مهربان بیش از پیش در بازارهای داخلی و خارجی موفق باشد.

586